Przejdź do treści

Polityka prywatności

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

 

Zgodnie  z nowym Rozporządzeniem Ogólnym o  Ochronie Danych Osobowych (RODO), które weszło z dniem 25.05.2018 r., przedstawiamy nasze zapisy dotyczące ochrony danych, aby chronić prywatność klientów i wykorzystywać ich dane we właściwy sposób. Poniżej przedstawiamy informację na temat celów i zasad przetwarzania danych osobowych klientów. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt.

  

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

 

Administratorem w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych jest firma Gravity Group – Stanisław Szołpiński, ul. Świętojańska 13/3 lok.2, 15-082 Białystok, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 5422999023, REGON 384049164, administrujący sklepem internetowym pod adresem www.gravitywear.pl.

Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych: kontakt@gravitywear.pl lub korespondencyjnie na adres siedziby.

 

CEL PRZETWARZANIA DANYCH

 

Celem przetwarzania Danych Osobowych jest realizacja umów łączących Administratora Danych z klientami oraz działania marketingowe. Sklep internetowy dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia poszanowania Państwa prywatności i ochrony udzielonych informacji osobowych podczas korzystania z Witryny i dokonywania zakupów w ramach sklepu oraz w tym celu podejmuje wszelkie niezbędne działania.

 

PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH

 

Dane Osobowe będą̨ przetwarzane w oparciu o poniższe podstawy prawne:        

  • w zakresie realizacji umowy art. 6 ust.1 lit. b oraz f  Rozporządzenia UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, to jest w ramach wykonania umowy oraz w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość́ informowania o wszelkich sprawach związanych z umową (dalej jako „RODO”) – realizacja umowy
  • w zakresie realizacji celów marketingu towarów i usług art. 6 ust.1 lit. a   Rozporządzenia UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, to jest w ramach kontaktowania się w sprawie przedstawienia oferty handlowej – cele marketingowe

 

JAKIE DANE ZBIERA SKLEP PODCZAS KORZYSTANIA Z WITRYNY?

 

Sklep internetowy nie zbiera w sposób automatyczny żadnych danych, poza danymi zawartymi w plikach cookies podczas samego korzystania ze Sklepu.

Pliki cookies to pliki tekstowe wysyłane przez sklep internetowy i przechowywane na Państwa komputerze zawierające pewne informacje związane z korzystaniem przez Państwa z Witryny i Sklepu Internetowego. Pliki cookies wykorzystywane są przez sklep internetowy w celu obsługi Witryny i zapewnienia możliwości udostępnienia Państwu interesujących informacji oraz podczas procesu zakupowego, np. w celu zapamiętywania dokonanych przez Państwa zakupów.

Pliki cookies wykorzystywane przez sklep internetowy mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały.

  • Tymczasowe pliki cookies są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki i nie są w jakikolwiek sposób przechowywane – służą do uproszczenia nawigacji po sklepie i ułatwienia procesu zakupów (np. poprzez zapamiętywanie Produktów w Koszyku)
  • Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania przez Państwa z Witryny i służą do przechowywania informacji takich jak Państwa hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z Witryny.

W każdym czasie mogą Państwo zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć stałe pliki cookies, wykorzystując odpowiednie opcje Państwa przeglądarki internetowej. W razie problemów doradzamy skorzystać z pliku pomocy przeglądarki lub skontaktować się z producentem przeglądarki, z której Państwo korzystacie.

Pliki cookies gromadzone są również przez Google Analytics. System analizy sieciowej Google Analytics może być wykorzystywany do tworzenia profilów użytkowników pod pseudonimem. System wykorzystywany jest do analizowania ruchu na stronach oraz do świadczenia usług z nim związanych. Adresy IP użytkowników nie są łączone z innymi danymi zbieranymi przez firmę Google.

Sklep może także korzystać z narzędzi służących do mierzenia konwersji oraz zbierania statystyk dostarczanych przez Facebooka oraz jego produkty (np. Instagram). Usługa ta pomaga Administratorowi zmierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający sklep internetowy, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu Piksela Facebooka możecie przeczytać Państwo na stronie Facebooka.

Obok plików cookies sklep internetowy może również gromadzić dane zwyczajowo zbierane przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów lub plików dziennika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. Państwa adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której weszliście Państwo do Sklepu. Niektóre podstrony w ramach Sklepu oraz inne środki komunikacji z Państwem mogą zawierać tzw. „web beacons” (tzw. elektroniczne obrazki). Web beacons pozwalają na otrzymanie informacji takich jak np. adres IP komputera, na który załadowana została strona, na której web beacon został zamieszczony, numer URL strony, czas załadowania strony, rodzaj przeglądarki, jak również informacje zawarte w cookies, w celu oceny efektywności naszych reklam. Dane te będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Witryny. Dane te nie będą łączone z przekazanymi przez Państwo danymi osobowymi.

 

JAKIE DANE ZBIERA SKLEP PODCZAS ZAKUPÓW I REJESTRACJI?

 

Podanie Danych Osobowych przez osobę̨, której dane dotyczą̨ jest warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie danych oznaczonych jako wymagane uniemożliwia Administratorowi zawarcie i realizację umowy. Administrator przetwarza następujące dane osobowe:

  • imię i nazwisko
  • nazwa firmy
  • adres zamieszkania
  • adres siedziby
  • numer telefonu
  • adres mailowy.

 

W czasie korzystania z serwisu www.gravitywear.pl są zbierane w sposób ograniczony pliki cookie. System zbiera dane o interakcjach z towarami, między innymi:

  • wyświetlenia produktu
  • dodawanie do porównania
  • dodawanie do ulubionych
  • dodawanie do koszyka
  • ocena produktu
  • zamówienie towaru.

 

Dzięki stosowaniu tej metody możemy przedstawić klientom ciekawe produkty, którymi mogą być zainteresowani, a także zapewniamy wygodne korzystanie z naszego systemu zakupowego. Na bazie w ten sposób zebranych informacji identyfikacja osoby jest niemożliwa.

W celu rezygnacji ze zbierania informacji o sobie na podstawie plików cookies wystarczy odpowiednio ustawić preferencje dot. plików cookies w przeglądarce internetowej.

 

NEWSLETTER

 

O ile Państwo wyraziliście na to zgodę (zapis do newslettera), podany przez Państwa adres e-mail będzie wykorzystywany w celach marketingowych poprzez wysyłanie informacji na temat ofert, promocji, nowości oraz produktów w Sklepie.

Jeżeli ponadto wyraziliście Państwo zgodę na dostosowywanie oferty handlowej lub reklamy w sposób zautomatyzowany do Państwa preferencji (profilowanie) – przesyłana informacja handlowa może zostać ukształtowana przy uwzględnieniu danych demograficznych lub behawioralnych będących w posiadaniu Sklepu. W szczególności możliwe będzie wówczas:

  • dokładniejsze personalizowanie przekazu,
  • dostarczanie spersonalizowanych ofert pod potencjalne potrzeby klienta,
  • analiza produktów przechowywanych przez Klienta w koszyku,
  • wysyłanie maili automatycznych z rekomendacjami produktowymi na podstawie przeglądanych produktów,
  • wysyłanie maili automatycznych z przypomnieniem o możliwości dokończenia zamówienia (w przypadku przerwania procesu zamówienia).

 

Zgoda na dany rodzaj przetwarzania może być cofnięta w każdym czasie np. poprzez wysłanie wiadomości na adres kontakt@gravitywear.pl lub na adres korespondencyjny. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

ODBIORCY DANYCH

 

Dostęp do Danych Osobowych mogą̨ mieć następujący odbiorcy danych:

  • upoważnieni pracownicy Administratora,           
  • przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy – czyli podmioty, które zgodnie z zamówieniem Klienta mają dostarczyć do niego zakupiony towar. W takim przypadku zakres powierzonych danych osobowych ograniczony jest do minimum wymagane do poprawnego wykonania tego typu usługi.
  • podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w zakresie, w jakim Klient decyduje się na skorzystanie z zewnętrznych kanałów płatności, takich jak np. PayU, Administrator powierza firmie obsługującej powyższe płatności niezbędne do wykonania usługi dane osobowe
  • dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
  • dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
  • podmioty uprawnione do otrzymania Danych Osobowych na podstawie przepisów prawa;

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

W przypadku przetwarzania danych w celu realizacji zamówienia, przez okres, w którym osoba, której dane dotyczą̨ może dochodzić ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy (termin przedawnienia), który wynosi maksymalnie 10 lat od dnia wykonania umowy. W innych przypadkach do czasu odwołania zgody.

 

PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

 

Osoba, której dane dotyczą̨ może skorzystać́ z następujących praw:

  • prawa do żądania dostępu do swoich Danych Osobowych oraz do ich sprostowania,
  • prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”),
  • prawa do przeniesienia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO,
  • prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej Danych Osobowych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 RODO,
  • prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się̨ ochroną danych osobowych.

Osoba, która złożyła wniosek lub zadanie dotyczące przetwarzania jej Danych Osobowych, w ramach korzystania z przysługujących jej praw, może zostać́ poproszona przez Administratora o odpowiedź na kilka pytań́ związanych z jej Danymi Osobowymi, które umożliwiają̨ weryfikację jej tożsamości.

 

INNE STRONY INTERNETOWE

 

W ramach Sklepu mogą pojawiać się okresowo linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Sklepu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez sklep internetowy. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności, z którymi zalecamy zapoznać się. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za zasady postępowania z danymi w ramach tych stron.